NÄR MAN SJÄLV INTE HAR ORD FÅR ANDRA PRATA ÅT EN.

2014-09-15 | 13:29:00
Idag är jag ledsen och rädd. Ledsen över att Sverige har valt att inte längre tro på vår statsminister. Ledsen över att Sverige har gett vår finansminister som är hyllad världen över sparken. Ledsen över att Sverige har valt att rösta nej till jobben. Jag är rädd för mänskligheten där rasism tydligen är något helt acceptabelt. Jag är rädd för att nästan var femte person i vår kommun tydligen tycker att det är mer än okej. Jag är ledsen över att behöva leva i ett land där frihet och tolerans inte längre är en självklarhet...
- Sofi Ingvarsson
 

Vilka är de 771 022 personerna som vill stå vid gränsen och säga åt barn att de ska åka tillbaka till där de vaknar till bomber och förföljelse?

Vilka är de 771 022 personerna som vill att fler människor ska dö i krig och konflikt?

Vilka är de 771 022 personerna som vill döma Sverige till fattigdom? Ekonomisk och kulturell, men framför allt mänsklig, fattigdom. Vilka är ni?

Om någon av er är min vän på facebook. Ge dig till känna, så jag kan ta bort dig från facebook omedelbart. Jag avskyr dig. Jag föraktar dig. Jag vill aldrig se dig eller tala med dig igen, någonsin.

- Oliver Rosengren

Tack Fredrik Reinfeldt.

För Nya Moderaterna.
För Alliansen.
För arbetslinjen.
För 340 000 nya jobb.
För ordningen i ekonomin.
För att du utsett Anders Borg till finansminister.
För en månadslön extra varje år till alla som arbetar.
För rätten att gifta sig med vem en vill.
För svarta jobb som blivit vita.
För världens öppnaste arbetskraftsinvandring.
För dina kanske viktigaste ställningstaganden någonsin för öppenhet och respekt för olikheter.

Tack För att jag fick leva mina första år som vuxen i det nya moderna Sverige du började bygga.

- Rasmus Törnblom


Från februari iår med MUF Gislaved.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0